loading...
هسته علمی مهندسی پلیمر دانشگاه پیام نور تبریز
zh-l بازدید : 164 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)
سمیت سلولی نانوذرات نقره با تلاش پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد آمریکا به طور کامل بر طرف شد.
محققان ايراني موفق به حذف سميت نانوذرات نقره تأثيرگذار بر سلول‌هاي انسان شدند



به گزارش دریچه خبر به نقل از ایسنا ، اين محققان در پژوهش‌های خود، نانوذرات اکسید آهن را با پوشش پلیمری علاقه‌مند به جذب یون‌های نقره، پوشش داده و پس از فرایند احیا و تشکیل پوسته صاف، علاوه‌ بر حذف سمیت سلولی این نانوذرات، خاصیت آنتی‌بیوتیکی آنها را نیز افزایش دادند.

zh-l بازدید : 174 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)
ایسنا: یک شرکت فناوری بیوتکنیک در چین، اسکلت انسان را به نمونه های پلاستیکی بسیار بادوام تبدیل می‌کند.

طی فرایند پلاستیک سازی انسان که در چهار مرحله انجام می‌شود، لایه‌های پلیمری، جایگزین مولکول‌های آب و چربی در نمونه‌های بیولوژیکی می‌شوند.

دانشکده‌های پزشکی و باغ وحش‌ها نمونه‌های انسانی و حیوانی خود را به این مرکز ارسال می‌کنند و بدن‌ها در این مرکز پردازش می‌شوند.

برای پلاستیک‌سازی حیوانات بزرگ مانند وال، دو سال زمان نیاز است؛ اما ساخت یک انسان پلاستیکی ظرف هشت تا 12 ماه انجام می‌شود.

بدن‌های پلاستیکی تجزیه و متلاشی نمی‌شود و موزه‌ها و دانشکده‌های پزشکی می‌توانند این نمونه‌ها را با عضلات، رگ‌ها و مغز به نمایش بگذارند.

شرکت بیوتکنیک در سال 2002 میلادی در شمال چین تأسیس شد و از سال 2005 نمایشگاه انسان‌های پلاستیکی در سراسر جهان برگزار شده است.

zh-l بازدید : 154 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)
توسعه فناوري پليمر امكان تهيه مدارهاي الكترونيك با خاصيت ارتجاعي مانند پوست انسان را فراهم كرده‌اند.
به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، با توجه به پيشرفت‌هايي كه در بخش بسترهاي پليمري، طراحي ريزتراشه، لامپ هاي LED، فناوري بي سيم و حتي پنل هاي خورشيدي صورت گرفته است، در آينده پوست‌هاي الكترونيكي ارتجاعي مي‌توانند انقلابي در بخش دستگاه‌هاي تشخيصي پزشكي ايجاد كنند
مهندس بازدید : 134 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

محصول انتقال دهنده و سازگارکننده پلیمری در اصفهان تولید شد.
طراح و مبتکر این دستگاه گفت : این محصول ، عامل اتصال پلیمر فلزی یا سلولوزی و سازگار کننده آمیزه های پلیمری پر شده با مواد معدنی است.
آقای صفری با بیان اینکه این محصول از کشورهایی مثل آمریکا وآلمان وارد کشور می شد افزود : با این اختراع علاوه بر خروج ارز از کشور، برای حدود ۱۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.
به گفته وی قیمت محصول انتقال دهنده و سازگارکننده پلیمری یک چهارم قیمت مشابه خارجی و مصرف آن پایین و از کارایی بالاتری برخوردار است.
این مبتکر اصفهانی با اشاره به اینکه برای طراحی این محصول در مدت ۶ماه ۲۰میلیون ریال هزینه شده است اضافه کرد : این محصول در تولید آمیزه های پلیمری مورد استفاده در صنایع خودرو و لوازم خانگی ، تولید لوله های چند لایه ، کامپوزیتهای نیل های آلومنیومی و چوب پلاستیک کاربرد دارد .

نوشته شده توسط:

Shiva2sh

مهندس بازدید : 154 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)
فناورى
تولید پلیمر
از ضایعات صنایع پتروشیمى
براى نخستین بار در کشور از ضایعات تولید لوله پى وى سى pvc در صنایع پتروشیمى، نوعى پلیمر باکیفیت بالا به دست آمد.
بهزاد شیرکوند هداوند مسئول دفتر نظارت و ارزشیابى پژوهشگاه صنایع رنگ در گفت و گو با ایرنا افزود: همه روزه مقادیر بسیار زیادى ضایعات از تولید لوله پى وى سى تولید و سوزانده مى شود.
وى اظهار داشت: این فرایند علاوه بر این که هزینه هایى را بر صنایع پتروشیمى تحمیل مى کند، گازهاى سمى خطرناکى را حین سوختن تولید مى کند که باعث آلودگى شدید محیط زیست و در نتیجه آسیب رساندن به سلامت انسان مى شود.
شیرکوند هداوند اضافه کرد: نخستین راه حل براى این که به نحو مفیدى بتوان از این ضایعات استفاده و از سوزاندن آنها جلوگیرى کرد،جداسازى مواد تشکیل دهنده آنهابود، اما با مطالعات انجام گرفته این نتیجه به دست آمدکه نمى توان حلال هایى بادرجه خلوص بالا که دوباره در فرایند تولید پى وى سى مورد استفاده قرار گیرد، به دست آورد.
وى که خود مجرى این طرح بود افزود: بنابراین روش پلیمرکردن ضایعات شکل گرفت که عامل «پلى سولفاید» به «پلى سولفاید پلیمر جامد» و بعد از آن مایع تبدیل شد.به گفته وى ، مواد باقیمانده از این تبدیل، آب نمک است که در صنایع پتروشیمى کاربرد دارد. مسئول دفتر نظارت و ارزیابى پژوهشگاه صنایع رنگ با اشاره به این که پلى سولفاید پلیمر ، پلیمرى بسیار پرکاربرد با خواص قابل توجه است اظهار داشت: این پلیمر در برابر اوزون،نور، اکسیژن، آب، روغن ها و بسیارى از حلال ها بسیار مقاوم است و با توجه به نوع آن داراى انعطاف پذیرى، قابلیت ارتجاع و مقاومت کششى بالا مى باشد.
وى تصریح کرد: با توجه به این خواص ، پلیمر به دست آمده براى انواع مصارف پوشش، درزبندى ،عایق کارى، قالب گیرى و نگهدارى مواد و حمل و نقل استفاده مى شود.
شیرکوند هداوند گفت: در حال حاضر تحقیقات درمورد استفاده هاى دیگر از پلى سولفاید پلیمر مایع و جامد در صنایع مختلف ادامه دارد.
نوشته شده توسط:

Shiva2sh

مهندس بازدید : 176 دوشنبه 15 آبان 1391 نظرات (0)

دانشمندان و مهندسان پلاستیک عالی طراحی کردند
محققان در دانشگاه لیدز و دانشگاه دورهام مشکل بلند مدت که می تواند انقلابی در راه توسعه پلاستیک های جدید است باشد را حل کردند.

دستیابی به موفقیت به متخصصان این امکان را می دهد که "پلاستیک عالی" با خواص و کاربردهای خاص و با استفاده از فن آوری بالا ی 'کتاب دستور العمل" تولید نمایند. این کشف همچنین توانایی ما برای بازیافت پلاستیک را افزایش می دهد. مقاله پژوهشی این کشف در مجله Science در تاریخ 29 سپتامبر منتشر شده است.
به گزارش سایت خبری پپنا، مقاله نویسندگان بخشی از پروژه پردازش ریزمقیاس پلیمر، نتیجه همکاری و مشارکت بین دانشگاهیان و متخصصین صنعت که به مدت 10 سال کاوش و پژوهش به طول انجامیده است، روش چگونه بهتر ساختن ملکولهای غول پیکر می باشد. این مولکولهای بلند پیچیده، اجزای اولیه پلاستیک بوده و خواص خود را در هنگام ذوب شدن ، جریان و تشکیل فرآیندها در تولید پلاستیک دیکته می نمایند.

نوشته شده توسط:

Shiva2sh

zh-l بازدید : 197 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)

محققان دانشگاه آکرون با الهام از پاهای مارمولک خانگی در نظر دارند چسب‌های مصنوعی بسازند که بر روی سطح‌های مرطوب نیز بچسبد.

 

lموهای ریز کف پای مارمولک خانگی آن را قادر می‌کند که به سطح‌های عمودی بچسبد. چنانچه یک قطره آب را بر روی کف پای این خزنده قرار دهیم، آن را دفع می‌کند. این خاصیت ضد خیس شدن به این موجود کمک می‌کند که در آب‌وهوای بارانی حاره‌یی به آسانی مانور دهد و در بارندگی زیاد مناطق استوایی از درخت سقوط ‌نکند.

آزمودن چسبیدن پای مارمولک به سطوح خیس

zh-l بازدید : 269 جمعه 12 آبان 1391 نظرات (0)

مهندسان شیمی با استفاده از تکنیکی بنام «اوریگامی اسید نوکلئیک» ذرات ریزی از RNA و DNA ساخته‌اند که می‌توانند پاره‌هایی از RNA را مستقیما به تومورها تحویل داده و باعث خاموشی ژن‌های بروز یافته در سلول‌های سرطانی شوند.

 

پژوهشگران توانستند با موفقیت از نانوذره ساختهشده از رشته‌های دي.ان.اي و آر.ان.اي برای خاموش کردن ژن در سلول‌های توموری استفادهکنند.

 

مهندس بازدید : 1139 سه شنبه 09 آبان 1391 نظرات (0)

● ارمغان بیوتكنولوژی برای محیط زیست


اطرافمان انباشته از پلاستیك شده است. هر كاری كه انجام می دهیم و هر محصولی را كه مصرف می كنیم، از غذایی كه می خوریم تا لوازم برقی به نحوی با پلاستیك سروكار داشته و حداقل در بسته بندی آن از این مواد استفاده شده است. در كشوری مثل استرالیا سالانه حدود یك میلیون تن پلاستیك تولید می شود كه ۴۰ درصد آن صرف مصارف داخلی می شود. در همین كشور هرساله حدود ۶ میلیون بسته یا كیسه پلاستیكی مصرف می شود. گرچه بسته بندی پلاستیكی با قیمتی نازل امكان حفاظت عالی از محصولات مختلف خصوصاً مواد غذایی را فراهم می كند ولی متاسفانه معضل بزرگ زیست محیطی حاصل از آن گریبان گیر بشریت شده است. اكثر پلاستیك های معمول در بازار از فرآورده های نفتی و ذغال سنگ تولید شده و غیرقابل بازگشت به محیط هستند و تجزیه آنها و برگشت به محیط چند هزار سال طول می كشد. به منظور رفع این مشكل، محققان علوم زیستی در پی تولید پلاستیك های زیست تخریب پذیر از منابع تجدیدشونده مثل ریزسازواره ها و گیاهان هستند.

نوشته شده توسط:

Shiva2sh

مهندس بازدید : 218 یکشنبه 07 آبان 1391 نظرات (0)

پلی آمید (نایلون)

برای تهیه الیاف ، طناب ، تسمه ، البسه ، پلاستیک صنعتی ، جایگزین فلز در ساخت غلتک یا تاقان ، بادامک ، دنده ، وسایل الکتریکی بکار می‌رود.

پلی استر

......................

 

نوشته شده توسط:

Shiva2sh

به ادامه مطلب مراجعه کنید!

مهندس بازدید : 210 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)

                              

 

محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، با تولید نانوذرات سیلیکای متخلخل به عنوان پرکننده کامپوزیت‌های دندانپزشکی، توانستند خواص مطلوبی به این کامپوزیت‌ها ببخشند.

کامپوزیت‌های دندانپزشکی در زمینه‌های ترمیمی و زیبایی کاربردهای فراوانی دارند. با توجه به مصرف رو به گسترش این کامپوزیت‌ها، تلاش‌های زیادی برای بهبود خواص فیزیکی – مکانیکی آنها در حال انجام است. امروزه، مطالعات برای تقویت این کامپوزیت‌ها در راستای ساخت رزین‌ها و یا فیلرهای جدید با خواص بهبود یافته، انجام شده است، که نانوساختارها از جمله این مواد هستند.

توسط : zh-l

تعداد صفحات : 19

درباره ما
Profile Pic
سلامی چو بوی خوش هیدروکربنهای آروماتیک برشما که قلبهایتان همچون فلزات قلیایی الکترون های وجودتان را سخاوتمندانه به ما بخشیدند و مستحکم ترین پیوندقلبی را ایجاد کردند ، ما از با شما بودن چیزی فراتر از استوکیومتری زندگی ومولاریته شادیها آموختیم امیدواریم محلول زندگی تان همواره شفاف و معادلات زندگی تان پیوسته موازنه شده و پیوند خانوادگی تان یونی ترین پیوندها و بختتان همواره به سفیدی سدیم کلرید و محلول زندگی تان از عشق و محبت فراسیرشده باشد با بیشترین درصد خلوص دوستتان داریم وبا بالاترین غلظت به شما خوشامد میگوئیم .با مادرتماس باشید polymerpt2@yahoo.com دانشجویان مهندسی پلیمر دانشگاه پیام نور تبریز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کلاس درس کدوم استاد رو بیشتر دوست دارین؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 46
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 200
  • آی پی امروز : 72
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 114
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 254
  • بازدید ماه : 196
  • بازدید سال : 6,957
  • بازدید کلی : 179,372
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبمستر