loading...
هسته علمی مهندسی پلیمر دانشگاه پیام نور تبریز
مهندس بازدید : 262 یکشنبه 26 آبان 1392 نظرات (0)

گروه خودروسازی ولوو Volvo یک مفهوم انقلابی را توسعه داده و قادر است وزن ساختار قطعات ذخیره کننده انرژی (باتری) را کاهش دهد . این کار باعث بهبود مصرف انرژی در وسایل نقلیه برقی می گردد. این مواد شامل الیاف کربن، باتری هایی با ساختار نانو و خازن های بسیار قوی می باشند که باعث می شوند قطعات ذخیره کننده انرژی با وزن سبکتری ارائه گردد. این قطعات، در خودرو فضای کمتری را اشغال می کنند و دارای ساختار موثرتری هستند، ضمناً با محیط زیست نیز سازگارتر می باشند.با ترکیب الیاف کربن و رزین پلیمری، یک ساختار غیر مادی بسیار پیشرفته ایجاد می گردد و در نتیجه خازن هایی با ساختار فوق العاده قوی تولید می شود.


By:samira

مهندس بازدید : 312 پنجشنبه 16 آبان 1392 نظرات (0)

تیم اوراکل و شرکت بوئینگ امریکایی که برندگان سی و چهارمین جام امریکا هستند در حال همکاری با یکدیگر جهت بازیافت بیش از سه تن الیاف کربن از قایق بادبانی USA-71 هستند. این قایق برای جام مبارزات انتخاباتی امریکا در سال 2003 ساخته شده بود.بدنه و دکل پردازش شده این قایق بادبانی مسابقه ای، اولین و بزرگترین ساختار کربنی خواهد بود که تا کنون بازیافت شده است. با استفاده از مواد کامپوزیتی می توان ساختار سبکتر و ساده تری ایجاد نمود واین امر به نوبه خود باعث افزایش بهره وری سوخت می گردد. همچنین ساختارهای کامپوزیتی دچار فرسودگی و زنگ زدنی نیز نمی گردد.با استفاده از ساختار کامپوزیتی در شناور این قایق ، وزن شناور سبکتر می گردد و حتی در مقایسه با یک شناور سنگینتر از قدرت بیشتری برخوردار است.


By:samira

مهندس بازدید : 198 چهارشنبه 03 مهر 1392 نظرات (0)

شرکت کمو بایکز (Kemo Bikes) سری جدیدی از دوچرخه های جدید خود را در نمایشگاه اروبایک (Eurobike) در کشور آلمان در معرض نمایش قرار میدهد. این نمونه بدنه دوچرخه KE-R8 5KS با استفاده از پارچه کربنی تکسترم ساخته شده است.تکسترم نسل بعدی مواد الیاف کربن در صنعت دوچرخه سازی است که از نخهای پهن ساخته میشود. این نخها محصول را به وزن بسیار سبک با عملکرد بالا میرساند. شرکتهای تولیدی از این فناوری در مقایسه با سایر مواد الیاف کربن به خاطر ویژگی های برتری که ایجاد مینماید (کاهش وزن و استحکام) استفاده مینمایند.
 
ماریو کومالیا (Mario Comalli) مدیر پژوهش و توسعه شرکت کمو بایکز میگوید استفاده از تکسترم کلیدی برای بدست آوردن عملکرد و وزن مناسب و همچنین استحکام عالی در نمونه محصولات ما بود. این ویژگی ها باعث میشوند بتوانیم به راحتی تکسترم را به بازار مصرف کننده معرفی کنیم.



By:samira

مهندس بازدید : 223 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (0)


اخیراً مرکز پژوهش و نوآوری اقتصاد در محیط زیست، کریب (CRIBE) به همراه شرکت گرین کر کامپوزیتز (GreenCore Composites) فرایند جدید سبز را توسعه داده اند که این فرایند اجازه خواهد داد الیاف چوب در بسیاری از محصولات جدید منجمله بسته بندی، کاربردهای ساخت وساز، تخته ها و ظروفهای گوناگون مورد استفاده قرار گیرند. این فرایند جدید به همراه فن آوری NCell شرکت گرین کر کامپوزیتز باعث شدند، محصولات ساخته شده با الیاف شیشه ، الیاف چوب و سایر ترکیباتی مواد کامپوزیتی توسعه یابند. در این پروژه مهم، مرکز پژوهشی کریب مبلغ 320000 دلار برای شرکت گرین کر کامپوزیتز تامین نمود تا که این شرکت به عنوان پیشرو در کامپوزیت الیاف طبیعی در بازار محسوب شود.


By:samira

morteza بازدید : 254 دوشنبه 28 مرداد 1392 نظرات (0)

 معرفی خط تولید کیسه های پلی پروپیلن (PP) می پردازیم و ماشین آلات و روش تولید کیسه های پلی پروپیلین یا همان PP را شرح خواهیم داد. همان طور که می دانید کیسه های PP ضمن استحکام بالا ، دارای وزن بسیار پایین می باشند. بهمین علت این نوع کیسه ها اقتصادی ترین وکم هزینه ترین نوع بسته بندی برای بسیاری از محصولات هستند. کیسه های پلی پروپیلن نیاز بسته بندی بسیاری از صنایع را در بالاترین استانداردهای بسته بندی روز دنیا تامین می نماید که جهت بسته بندی محصولات غذایی ، کشاورزی ، شیمیایی ، کود ، پتروشیمی ، سیمان ، پلیمرها ، و... مورد استفاده قرار می گیرند.

کیسه های پلی پروپیلن بسته به سفارش مشتری ، نوع و وزن محمولات مورد بارگیری در ابعاد و همچنین با ضخامت نخ (Denier) مختلف تولید می شوند.

ابتدا بد نیست با پلی پروپیلن بیشتر آشنا شویم:

پلی‌پروپیلن‌ (PP)  :

یک پلیمر ترموپلاست می‌باشد که در یک بازه گسترده‌ از کاربردها شامل فیلم و ورق‌، قالب‌گیری دمشی، قالب‌گیری تزریقی، بسته‌بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربردهای صنعتی و ساختمانی و اجزاء خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، پلیمر تولید شده از منومر پروپیلن به طور معمول در برابر حلال‌های شیمیایی، بازها و اسیدها مقاوم می‌باشد. کد مشخصه این پلیمر می باشد.

كاربرد هاي پلي پروپيلن :

پلي پروپيلن مهمترين ماده از مشتقات پروپيلن است که حدود 61 % از کل توليد پروپيلن، جهت توليد آن بکار مي رود.رزينهاي پلي پروپيلن بطور گسترده در توليد رزينهاي ترموپلاستيک بکار برده مي شوند. پلي پروپيلن بيشتر اوقات به صورت هموپليمر بکار مي رود ولي اخيرا" محصولات کوپليمر آن نيز در حال رشد می باشد.

 

درباره ما
Profile Pic
سلامی چو بوی خوش هیدروکربنهای آروماتیک برشما که قلبهایتان همچون فلزات قلیایی الکترون های وجودتان را سخاوتمندانه به ما بخشیدند و مستحکم ترین پیوندقلبی را ایجاد کردند ، ما از با شما بودن چیزی فراتر از استوکیومتری زندگی ومولاریته شادیها آموختیم امیدواریم محلول زندگی تان همواره شفاف و معادلات زندگی تان پیوسته موازنه شده و پیوند خانوادگی تان یونی ترین پیوندها و بختتان همواره به سفیدی سدیم کلرید و محلول زندگی تان از عشق و محبت فراسیرشده باشد با بیشترین درصد خلوص دوستتان داریم وبا بالاترین غلظت به شما خوشامد میگوئیم .با مادرتماس باشید polymerpt2@yahoo.com دانشجویان مهندسی پلیمر دانشگاه پیام نور تبریز
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    کلاس درس کدوم استاد رو بیشتر دوست دارین؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 259
  • کل نظرات : 46
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 200
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 25
  • بازدید امروز : 72
  • باردید دیروز : 114
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 244
  • بازدید ماه : 186
  • بازدید سال : 6,947
  • بازدید کلی : 179,362
  • کدهای اختصاصی

    ابزار وبمستر